Julie Caplinová: Domek v Irsku

A je to opět tady! Osmá kniha z mé oblíbené série  Romantické útěky. :-) Už jsem to párkrát psala, ale napíšu to znovu: na romance Julie Caplinové jsem zatížená. Vždycky se těším na výlet do nových koutů světa, na podnikavou hrdinku, na dobrodružné chutě. Konkrétně Domek v Irsku je knížkou jako stvořenou do světla jarních paprsků. Tentokrát nás totiž autorka zavádí do šťavnatého Irska na farmu, odkud vane čerstvý vzduch a vůně domácího chleba. :-)

Domek v Irsku

Dějový nástin

Na rozdíl od předchozích dílů ze série právnička Hannah do cizí země neutíká kvůli posunu v kariéře ani od neperspektivního partnera. V práci je relativně spokojená a to, že je momentálně single, ji až tak neznepokojuje. Na prestižní kulinářský kurz v Irsku odjíždí prostě proto, že by se ráda naučila vařit, a když už, tak pořádně. V ostatních aspektech se pak knížka od ostatních titulů ze série neodlišuje. Také zde se do příběhu vplíží sexy muž, romantická linka a láska, která hory přenáší... :-)

Smaragdový ostrov

Irsko je jednou ze zemí, do které bych se jednou ráda podívala. Už jenom proto jsem se na knížku těšila. A ano, přenesla mě na smaragdově zelené místo, kde často poprchává a jehož obyvatelé se rádi scházejí v hospůdkách nad místním pivem. Sice se v textu neobjevilo příliš faktografických informací, ale popravdě - mně osobně to ani tak nevadilo. Atmosféru Irska jsem si užila, takže jsem spokojená.

Čerstvé chuťové tóny

Znáte-li romány Julie Caplinové, asi víte, že jednou z esencí její tvorby je důraz na chuťové vjemy. Ani Domek v Irsku není výjimkou. Kuchyně, do níž se hrdinka snaží na šestitýdenním kurzu proniknout, je založena na "opravdových" potravinách, prý se tomu říká slow food. Čerstvě snesená vajíčka, dobře živená chovná zvířata, zahradní bylinky, vlastní zelenina, plné chutě. Popíjí se tu irské pivo, jednou dokonce kávový stout (typ tmavého piva). No... zkrátka farmářská degustační pohoda.

"Bridget s Mairead přinesly další chod: medailonky z vepřového masa ve smetanové omáčce s calvadosem podávané na velkém oválném talíři, misky se zeleninou - hráškem, brokolicí, kapustou - a smaltovaný tác s lahodně křupavými pečenými bramborami." (str. 67)

Irské hygge

Kromě výše zmíněného se autorce opět podařilo obalit příběh do hřejivé hygge atmosféry. Mezi účastníky kurzu a organizátory vznikla ona příjemná pospolitost, na jakoužto už jsme si v příbězích Julie Caplinové zvykli. Na venkovské farmě je klid... a Hannah je navíc ubytována v úžasně útulném domečku s úžasně útulným interiérem, kterým byste na podobné dovolené jistojistě nepohrdli. :-)

Závěrem...

... bych možná dodala, že mi tentokrát úplně nesedla obálka knížky. Tedy - ve srovnání s ostatními tituly téhle řady. To je samozřejmě otázka osobního vkusu, nicméně - mě osobně zpracování Hotýlku na Islandu nebo Čajovny v Tokiu lákalo o něco víc. Leč nevadí. I tak to bylo příjemné čtení. Romantické, nenáročné, oddechové...

Prostě další caplinovský útěk, kterým autorka své čtenářky nezklame. :-)

Domek v Irsku

Domek v Irsku - detail