Slaďák: roztomilý komiks pro zamilované

Protože je Valentýn, rozhodla jsem se napsat (šnekovsky opožděnou!) recenzi na knížečku z roku 2017 - Slaďák. Tenhle mini-komiks už mě lákal dlouho, přesto jsem se k němu dostala až nedávno. Téměř čtyři roky po jeho vstupu do českých knižních končin. :-D Soudím, že milovníci obrázkových knih už ho důvěrně znají (nebo ho znají alespoň z doslechu). Ve své době se o něm celkem dost mluvilo... Ale třeba jsou mezi námi i takoví, kteří stále váhají, jestli do Slaďáku jít nebo ne. :-)

Slaďák

O čem Slaďák je?

Autorka komiksu, Philippa Rice, v tomto dílku doslova vykreslila své lovestory s Lukem Pearsonem (mimochodem tvůrcem populární Hildy). "Příběh" téhle dvojice začíná jako každý milostný vztah. On je sám, ona je sama. A pak se potkají a jsou spolu. Chodí na procházky, objednávají si pizzu, koukají na televizi, v posteli se přetahují, kdo kde bude spát. Jinými slovy - pointu ani závratnou zápletku tady nehledejte. Je to o obyčejných situacích v obyčejném životě jednoho obyčejného páru.

Můj dojem

Na začátek se k něčemu přiznám - od téhle knížky jsem čekala malilinko víc. Nejspíše jsem podlehla všeobecnému humbuku kolem ní a vytvořila si v hlavě jakousi představu, že jde o něco skoro až nadpozemského, co mě totálně uhrane. Tak ne, neuhranulo mě to. To ale neznamená, že se mi Slaďák nelíbil. Naopak je to roztomilá knížečka a jako celek působí hezky. A kdybych měla vypíchnout jeho tři přednosti, byly by to tyhle:

1) Krásné provedení

Vizuál Slaďáku je bez debaty ztvárněn moc pěkně. Když ho otevřete, máte pocit, jako byste se zakousli do malé knižní čokoládky. Ilustrace jsou řešeny v minimalistické kombinaci červené, černé a bílé, působí jednoduše a jsou svým způsobem unikátní.

2) Ztotožnění

Protože jde o "běžný pár" (hlavni postavy nejsou žádnými superhrdiny, modely a ani jiným způsobem nevybočují), v některých situacích se možná najdete. Podle mě to sice není takové to echtovní ztotožnění, kdy zčistajasna zjistíte, že "v tom nejste sami"... Slaďák zobrazuje především situace, u nichž tak nějak tušíte, že normální jsou. I tak se ale jedná o příjemný prvek.

3) Milé pousmání

A do třetice - některá komiksová okénka vás možná i pobaví. Tedy, nečekejte žádnou velkou řachandu, tahle kniha nemá být primárně humorná. Je to spíše taková srdíčkově úsměvná záležitost. Pozitivní, náladová.

Je to taková zamilovaná jednohubka. :-)

Abych to tedy shrnula.

Já osobně mám z téhle maličké publikace lehce smíšený pocit. Na jednu stranu se mi líbí, je roztomilá a vlastně i kouzelná. Zároveň nenaplnila mé přehnaně natěšené představy, které ve mě uhnízdilo nadšení ostatních čtenářů.

Já bych prostě řekla, že Slaďák je něco jako perníkové srdce - chuťově fajn, vizuálně hezké a jako sladký dárek pro milovanou dívku ideální. ♡

Slaďák

Ukázka z komiksu Slaďák