RECENZE: Deset let se ségrou

Deset let se ségrou je knížka Lucky a Nicole Ehrenbergerových. Jsou to sestry, které už spolu roky tvoří pod značkou A Cup of Style - píšou na blog, točí videa na YouTube a nedávno začaly dokonce nahrávat podcasty. Já se sice nepovažuju za skalní fanynku tohoto sourozeneckého dua, ale vím o něm. :-) A občas si i něco pustím. Lucka a Nicole jsou pracovité a především milé holky, mají srovnané hodnoty a ve svém oboru se v průběhu let zprofesionalizovaly. No a teď od své desetileté cestě (nejen) blogosférou napsaly knihu.  Podívejme se tedy na ni. :-)

Deset let se ségrou

Čím kniha zaujme?

Pohled do zákulisí

Titul Deset let se ségrou je zajímavý především tím, že nabízí pohled za oponu blogů a sociálních médií. Dozvíte se, co to vlastně znamená stát se influencerem, jaké stinné stránky taková činnost obnáší, jak fungují spolupráce. A nejen to. Lucka do svých kapitol dokonce zahrnula i některé jiné pracovní zkušenosti. Takže budete navíc vědět, jak tragicky může vypadat americký stánek s občerstvením nebo jaká je realita v redakci časopisu InStyle.

Dále...

...se holky se netají svými “fuckupy”

... což je super hned z několika důvodů. Za prvé je fér přiznat, že cesta nahoru není vždycky jenom hraní si (řekněme s editorem) a série úspěchů. A hlavně je dobré ukázat, že nezdar nemusí automaticky znamenat kariérní "stopku". Když jsem třeba narazila na povídání o prvním zveřejněném videu (Co jsme dostaly k Vánocům?), které Lucka s Nikčou vytvořily ještě na gymplu a kterému se následně vysmála celá škola... tak jsem musela obdivovat, že po tomhle fiasku dokázaly holky sebrat odvahu a pustit se do dalšího natáčení.

Kromě toho je fajn, že u každého z těchto dílčích zklamání autorky pokaždé zdůrazňují, co si z něj odnesly. Jak je to posunulo dál. Tenhle přístup je nejen zdravě sebe-reflexivní, ale taky může pomoct někomu, kdo se pouští do podobných vod a rád by se alespoň některým chybám vyhnul.

Líbivé výtvarné zpracování

Také bych určitě pochválila Báru Svrčinovou, která knihu "prošpikovala" hravými ilustracemi. Podle mě příjemně doplňují text a jsou prostě a-cup-of-stylové. :-)

A co bych naopak vytkla?

Mírně kolísající jazyková úroveň

Psaní knížky „ve dvou“ holky řešily tak, že tvořily na střídačku. Jednu kapitolu napsala Nicole, další Lucka. A teď k meritu věci. Ani se mi do toho nechce moc vrtat… ale přišlo mi, že texty, které napsala Nikča, jsou o ždibec lepší než ty Lucčiny. Nevím, jestli mám zacházet do detailů. Takže jen krátce. V případě Lucky jde vlastně o drobné stylistické “nedokonalosti”, které vytvářejí trochu strojený dojem. Je jasné, že Deset let se ségrou není publikace, která by si kladla za cíl aspirovat na Magnesii Literu. Ale i tak jsem si u Lucčiných textů říkala, že by to přece jen chtělo posunout laťku malilinko nahoru. Nikča oproti tomu píše s větší lehkostí (alespoň to tak působí) a její styl je celkově elegantnější.

138 stran

Upřímně - snesla bych i větší rozsah. :-)

Komu bych Deset let se ségrou doporučila?

Všem fanouškům / fanynkám A Cup of Style, začínajícím blogerům. A vůbec těm, které zajímá zákulisí blogů a sociálních médií.

Na závěr...

... musím přiznat, že jsem neodolala a pustila si na kanále holek několik jejich začátečnických pokusů. A u tohoto (odkaz zde) jsem se teda obzvlášť pobavila. :-D Lucka na kole. Bez vysvětlení. :-D To je tak absurdní video, až je vlastně milé. :-) Pokud A Cup of Style znáte, koukněte na to. Je zajímavé vidět, jak dalekou cestu holky od té doby podnikly. :-)

Deset let se ségrou

Deset let se ségrou_kniha

Deset let se ségrou_ilustrace